مدونة بلاليكا سياسية - ساخرة من الفساد المتفشي في الوطن العربي

Post Top Ad

Saturday, January 12, 2019

الناس الصفيح المصدي


السلام عليكم
اليوم موضوع شخصي 
انا في مصر منذ 8 سنوات بعد غربة دامت أكثر من 20 سنة بحلوها ومرها 
تعلمت في 8 سنوات كل عمري اللي راح واللي جاي
سامحوني عن كلام من العيب ( مش عيب اوي اكتر منه حقائق) يتقال بس 8 سنوات جعلتني اخوض فيه، خيري على الكل من صغير للكبير ، اقسم بالله ناس نكرة 20 سنة لم يشتري بنطلون لعيالوا ولا يعرف عن مقاسهم شيئ ، خيري  مغرقه ، لكن قليل الأصل يفضل ندل طول عمره.
وشه مكشوف 8 سنوات يعمل معايا الوسخاه وانا اطنش وخليها ماشيا مش محتاجة مشاكل  والله الدنيا شالتني وحطتني ورزعتني على الارض وماتكلمتش ، بس كان لازم نقطة نظام والوسخ لازم ينكشف وكفاية بهدلة .
الحمدلله مش شكر في نفسي خيري ( خير ربنا وانا كنت وسيلة ) على ناس كتير لم أرى منهم غير الغدر والجفاء وكان أولهم قليل الأصل المتخفي في صورة الطيب الجدع _ بس قليل الاصل الجعان بعد جوع ( اللي زيه لا يشبع غير يملأ عينه وفمه التراب )
ممكن تطور الأحداث والأسماء تظهر لأن الحقيقة لا يمكن أخفاها.
انا اتطهر من كل ذنوبي وهي ليست ذنوب وجباتي نحو أهلي هي ذنوبي للأسف
أخطائي أني تسامحت مع هذه الحشرة وعلاجها الشبشب والجذمة
والله على ما أقول شهيد وحسيب
قليل الأصل بلاعة فلوس بلاعة ايه بكبورت وساخة
استثني اخواتي واخواتي فقط
الظاهر أن وسائلالتواصل ليست للتواصل والبزنس فقط ولكنها لتوضيح حقائق لا يعلمها غير الله وأصحابها
وحتى لا ينخدع الناس في ناس قش 

No comments:

Post a Comment